Multi-tasker!

Idag har vi handlat de sista klapparna, massor av mat och grejat hela dagen :) Arwen har varit så duktig då mamma och pappa frenetiskt tagit sig igenom Ikea,  birsta city och även Ica maxi. Vi glömde vår inköpslista men det gick ju bra ändå. :D Nu håller vi på att baka och kocka för fullt här hemma. Jag håller på att koka en stor kålrot som jag sedan ska griljera. Detta blir vår julskinka :) sedan grejar Björn gräddsås, rödkålssallad och lite annat smått och gott… Bland annat Janssons som även den blir vegansk. Ett julbord utan djurlidande med andra ord. :D

Kokade fudge nyss och faaeeen vad god den blev!!!

image

Jag har parallellt med med allt detta tvättat som en galning. Bland annat soffklädseln och det är såååå skönt att den är ren. Speciellt eftersom man har djur här hemma och däribland en katt som gärna ligger på den. Bara tanken på att Miso först går i kattlådan och sedan smyger upp i soffan med sina snusktassar får mig att rysa. Kattlådor är bland det vidrigaste som finns…. men man måste ju ha den. :P

image

Nu delar jag och Björn på en öl och kikar på Vanderpump rules. I morgon kommer min mamma och bror hit och tillsammans åker vi till Björn syrra för att fira med hela familjen. Det ska bli underbart!! :D ha en mysig kväll alla där ute!

image

Kommentera!

