Birsta idag!

Idag åkte jag, Arwen och mamma till birsta för att prova på shoppinglyckan och jag hittade 2 par jeans på lager 157! 200 kr kostade dem tillsammans så det kändes extra bra. Satt som gjutet gjorde dom med och jag är så glad. Hatar annars att köpa byxor och speciellt jeans…. men nu har jag verkligen haft tur. :)

image

Bra bild va? ;)

Vi fikade, jag köpte fler tapetrullar och sedan blev jag nästan rörd till tårar över att 2 (!!) Bilar släppte fram mig och min bil trots att dessa hade företräde. Det finns kanske hopp om mänskligheten? :) Vid Birsta city satt en tiggarinna och jag gav i vanlig ordning några slantar. Dagligen läser jag om detta tiggar-hat på tex Facebook och man kan inte annat än skämmas över hur vi svenskar beter oss mot dessa tiggare. Det är ren och skär rasism det som pågår och jag vägrar acceptera det. Människor som måste tigga för att överleva oavsett om de tillhör ligor eller inte har troligtvis måsta svalt en hel del av sin värdighet och det gör nog ingen frivilligt. Jag tycker att det är konstigt att så många människor blir upprörda av bara åsynen av en tiggare. Personligen tror jag att det beror på att människor tvingas konfronteras med den egna snålheten i kombination med ett dåligt samvete som sedan projiceras över på dessa tiggare. ”Ta bort dem så att jag slipper känna mig dålig och rädd” ungefär. Och är det en tiggare som blivit aggressiv så är ”alla av samma sort”. Tänk om alla kunde sluta generalisera och förstå att vi svenskar inte är mer värda och inte alltid ”har gjort rätt för oss” vi heller. Det är knappast rika människor som sitter hela dagar och tigger om småpengar. Kom igen! Stoppa undan bitterheten och plocka fram medkänslan. 

Vi hade i alla fall en jättefin dag och i morgon ser jag fram emot att fira in det nya året med mina närmaste. :) ♥

image

Kommentera!

