Soft makeup

Just nu är jag inne i en period där jag gillar mjuka, feminina sminkningar. Det känns ”jag” just nu. Färger går ju alltid att tona med och tvärtom beroende på vilka sminkpenslar man använder och vilket tryck man har i handen. :)

Dont get me wrong- jag älskar mer i sminkväg också men kanske mer till fest just nu. I slutet av månaden blir det en rejäl utgång med mina bästa och då får det bli en sotning tror jag. ;)

2015/01/img_0046.jpg

Annars har jag och Arwen fikat med mina tjejer idag och bara myst! Passar på att njuta av de sista dagarna hemma nu eftersom jag börjar jobba till veckan. Jobbar dock i morgon eftermiddag, en tjej ville gärna ha en fransförlängning så det är klart jag går in och gör en! Jobbar även på lördag och efter jobbet har Björn bjudit ut mig då hans syrra ska vara barnvakt ett par timmar! Är så tacksam över det. Jag har redan lovat Björn en öl till maten så jag kör hem som tack för dejten. ;)

Vet ni? Det här året känns redan så bra! jag har fokus på mig, min familj och mina nära och kära. Det är viktigt att lägga energi på rätt saker och låta det andra vara oviktigt. Att hela tiden snegla till andras liv och spekulera/ lägga sig i/missunna och vara avundsjuk hämmar bara den egna utvecklingen och man tappar fokus. Givetvis kan man inspireras av andra men den energin en del människor lägger på andras liv istället för sina egna är ett sånt otroligt slöseri med tid.

It’s all about my life! :D Ville bara ha det sagt och jag hoppas att ni läsare kommer till min blogg av nyfikenhet och för att inspireras och inget annat. ;)

2015/01/img_0070.png

One thought on “Soft makeup

Kommentera!

