Sliten 

Från det att jag var gravid i typ 4:E månaden har jag inte sovit en hel natt utan att väckas flera gånger. Vissa dagar tänker jag inte alls på detta och andra dagar då Arwen vaknat mycket (som nu) och jag sovit oroligt eftersom hon låter rosslig då hon andas så känns det som om någon släppt en bomb på mitt huvud. Tröttheten kommer som i attacker och nästan förlamar mig stundtals. Det är allra värst om jag är ledig eftersom jag då ”tillåter” mig själv att ge efter. Väl på jobbet går det bra eftersom jag har 100 % kundfokus. 

Även om jag är svinigt trött så är jag ändå enormt tacksam och lycklig. För några år sen trodde jag inte att jag ville ha barn. Så här i efterhand vet jag att det berodde på att jag 1, inte var med rätt människa i ett förhållande. 2, hade totalt fel uppfattning om hur (o)begränsad man var med barn och 3, att jag minsann var för ”ego” för att orka ta hand om ett barn egentligen bottnade i någon sorts rädsla att tappa bort mig själv. 

Med tiden har jag förstått att när man hittar rätt livspartner så vill dom flesta fortplanta sig och det ville även jag. Inte alla vill det men många! Mer begränsad i mitt liv är jag verkligen inte. Att vara förälder tvingar en alltid att tänka utanför trygga ramar och låter en uppleva saker, situationer och platser man annars aldrig skulle befunnit sig i. Och sist men inte minst så är jag jävligt less på ego-tänket. Jag är inte ego av naturen och jag verkligen mår som bäst då jag kan sprida glädje och dela glädje med andra runt omkring mig. Att bara tänka på vad som gynnar en själv hela tiden leder bara till känslomässig isolering. Det finns inte en enda civilisation som byggdes av egoister. Lyckliga människor är aldrig ”ensamvargar” utan människor som inser vikten av medmänsklighet, medkännande och omsorg. Dessutom är ensam inte stark och som förälder så delar man alltid på ansvaret. Arwen har en fantastisk pappa som jag litar helt och fullt på. Vi är ett team men även två unika människor så vi ger varandra alltid tillräckligt med andrum för att även kunna vara individer. Vi är väldigt beroende av varandra på ett kärleksmässigt sätt. Många verkar avsky det ordet, beroende. Inte jag, inte i det här fallet. Jag gillar att ha min trygga Björn som jag alltid kan lita på och vet att vi aldrig kommer att vara ifrån varandra längre än några dagar. Jag lever inte mitt liv genom att måla upp ”tänk om”-scenarion där vi mot förmodan skulle slitas isär av någon anledning och bara därför intalar mig att jag inte ska vara så fäst vid någon. Kärlek för mig är att inte vilja vara utan varandra och att leva varje dag med tacksamhet att över att ha hittat rätt. Nu och här så är min lilla familj mitt liv och jag är tacksam för varje dag.❤️

Idag gjorde jag om mina fransar i alla fall. Så skönt. 😊



One thought on “Sliten 

  1. Fantastiskt vacker du är ybi! ♡

    Ni har ett fantastiskt resultat av er kärlek, finaste Arwen! ♡ hon charmar mig såå genom sin existens. ♡

    Det finaste man har är kärleken i sina barn, så lycklig över mina busfrön. Att vakna på morgonen av kalla små fötter som krupit in under täcket nära mig gör mig hel på alla sätt. Deras existens är min lycka. ♡ Det bästa vi har är våra små hjärtan ♡

Kommentera!

