Första dagen på förskolan..

…gick inte precis som jag tänkt mig. Allt började bra men när vi mötte på kvinnan i köket på förskolan gick all positiv energi ur mig. Även fast vi pratat med förskolechef samt anmält att vi vill ha vegkost till Arwen så hade hon ingen aning om det och visste tydligen inte hur man lagade nåt sånt heller. Barn i Sverige har annars rätt till vegetarisk mat på förskolan. Aja, jag stöter ofta på folk med frågor kring vår kost men när det handlar om min dotter är det extra känsligt, i guess. Hade vi fått plats på förskolan vi valt från början hade jag sluppit denna irriterande diskussion då de hade fler vegetarianer och jag är bekant med kokerskan. Vi står kvar i kön till den tills vidare så hoppas jag att det går fort att få plats! 

Arwen verkade tycka det var roligt och var otroligt nyfiken på alla barn. Väl ute på den stora gården gjorde hon några dyk ner i backen och skrapade sig i ansiktet lite. Mitt lilla hjärta 😪 Vi gick hem efter lunch då de andra barnen skulle sova. Ute i sina vagnar. Hur sjutton ska det gå med Arwen är min fråga?! Jaja vi får se i morgon. Jag är fortfarande inte tillfreds med att skola in henne. Bara tanken på att vi om en vecka måste lämna henne där gör mig gråtmild. Funderar starkt på att dra ned på arbetsdagar för att kunna ha henne hemma större delen av veckan. 

Nu under kvällen fixade jag lite på balkongen för att muntra upp mig själv och det blev riktigt mysigt! 😄 Björn och jag delade på en folle och tände några ljus. Vi satt där och mös medan det småregnade ute. Detta verkligen livskvalitet det! Skönt med inglasat så man slipper kalla vindar och småkryp. I veckan åker även infravärmen upp eftersom jag är lite frusen av mig. 

Äsch dags att ladda inför inskolningsdag nr 2. God natt!

   

 

3 thoughts on “Första dagen på förskolan..

  1. Vi var på besök på en förskola där alla barn sov middag i vagnen, men William kunde inte det. Han sov bara inne i sin säng..
    Vi sa till om det, och då visade det sig att de hade madrasser så att det fanns en möjlighet att sova inomhus för barn som inte kunde sova i vagn.
    Hoppas att det finns samma möjlighet för er om det är så att ni har samma ”svårighet”!

    Jag hoppas att den här dagen går bättre för er, och att kokerskan tar och skärper till sig.

Kommentera!

