Förbannad

Någon gång varje vecka kommer det kunder som varit på andra SKITställen och gjort en dålig fransförlängning. Antingen är de rädda och tror att en fransförlänging ska göra ont eller så kommer dom in med en dåligt gjord förlängning och vill att jag ska fylla på den. Vanligast är att dom varit på en viss salong som är billig och där dom sätter fransarna i huden på kunden samt använder väldigt tjocka fransar även på tunna och sköra fransar. Man kan ju inte vara annat än knäpp i huvet om man tycker att det är en bra idé att limma fast fransar med permanent lim i ögonlocket på folk. Detta skapar enorma obehag och kan leda till allvarliga infektioner i ögat. Sedan har vi en annan stor salong här i stan som verkar skita helt i sina kunder och slarvar sig helt igenom sina förlängningar. Visst, detta kan gälla en specifik stylist men jag har får ”nöjet” att fylla på några av dessa förlängningar och det är ingen rolig historia. För mycket lim, ihoplimmade babyfransar och inga skötselråd alls verkar vara deras motto. 

Jag älskar mina kunder och gör alltid mitt yttersta för att de ska känna sig fina och trygga. Försöker hela tiden förbättra mitt arbete och lära mig mer och mer. Skulle aldrig kunna sova på nätterna om jag jobbade som många fransstylister i den här stan… Fy sjutton för er! 

  Lashes by me. Boka på jessfrisorer.com 

One thought on “Förbannad

Kommentera!

