Trygghet

Nu på vår/sommarkvisten så saknar vi tiden då vi bodde i hus så enormt! Huset vi hade var väldigt fint men det var inte smooth sailing att bo brevid e4’an direkt. Men just den där känslan, att bara kunna kliva ut på tomten, barfota med kittlande gräs under fötterna var så underbart. Nu när vår dotter blivit lite större och älskar utelek så kommer huslängan tillbaka! Vi håller givetvis ögonen öppna, förhoppningsvis så hittar vi ett hus framöver som passar vår familj. Ja,ja vi har flyttat en del… Men vi tycker om att röra på oss och att prova på nya miljöer. Hus är ändå optimalt för en barnfamilj. Jag själv är uppvuxen i lägenhet och minns hur gärna jag ville bo i ett fint hus som många av mina vänner gjorde.

OM vi nu skulle flytta till hus igen så ska vi banne mig ha ett hemlarm! Det känns verkligen som ett måste för att kunna sova tryggt nu för tiden. Det saknade vi i förra huset och jag var ofta lite smånervös på nätterna kan jag erkänna eller då jag var ensam hemma. Så det ska absolut skaffas med detsamma när det är dags! :) 

Så här tänker jag att vår framtida hus kan se ut ;)

  

Kommentera!

