Cruelty free

Eftersom det är storm ute kan inte jag sova… Dessutom har jag två andra som brer ut sig i sängen så att jag knappt får plats. 😋 

Passade på att handla lite nytt smink och lite annat smått och gott på nätet idag! 💞 Jag försöker alltid se till att det jag köper är cruelty free, dvs icke djurtestat och är veganskt utan animaliskt innehåll. Tyvärr kan man då glömma stora märken som L’oreal, maybelline, Mac osv då alla dessa aktörer säljer i Kina. Där är det lag på att all kosmetik skall djurtestas innan det säljs till konsument och alla företag som väljer att sälja där väljer även att göra djurtester. Då kan dom så fint låtsas vara emot djurtest i övriga världen men sedan betala för att testa på djur utomlands. I Sverige är det inte tillåtet att göra kosmetiska djurförsök på det som tillverkas här. Det är skönt! 

Jag har i alla fall köpt lite smink från the Balm: Bahama Bronzer, sexy mama anti-shine puder, Hawaii face palette. Maria Nila colour refresh i Pearl Silver, human + kind fuktkräm. Samtliga animalie och djurförsöksfria 💕  

 love it!

I morgon jobbar jag en kort dag och sedan åker jag till Birsta för att kika lite. 

Men nu måste jag försöka sova!

4 thoughts on “Cruelty free

  1. Vad jag vet så beror pormaskar på oxidation i huden. Bra hudvård u kombination med mycket vatten och sund kost kan göra underverk. Men ja, du kan ju göra det på salong om du föredrar :)

  2. Hej Elin! Estelle & Thild är ett svensktillverkat ecocert-märke med fina hudvårdsprodukter! Finns på kicks, Åhléns och nätet. 100% pure har underbara bodylotions och handkräm. Det kan du bara köpa på nätet. Mörket Lumene testar inte på djur och det mesta i deras sortiment innehåller inga animalier. Lumene hittar du på tex Lindex! :) Hoppas dessa tips hjälper! 😄

  3. Hej! Jag behöver rengöring o ansiktskräm / body lotion/ handkräm. Vad ska jag ha? O vart?! 30+ år. O kanske nån mascara o foundation.

Kommentera!

